angående en fråga..



Svar: Jo det låter ganska konstigt.. men det tar en ungefär haltimme för att få mitt hår helt rakt, samtidigt måste jag bölta mitt hår innan för att sen lägga på en kräm som skyddar håret från att slitas av plattången(man måste ha blött hår när man gör det).. och helst ska mitt hår självtorka, eftersom mitt hår blir sjukt ruffsigt och volymigt av att föna. Jovisst om man står och drar med en  borste, men det blir konstigt på mej. inte lika lent som när det får självtorka. Men iaf sen så när det väl har torkat så plattar jag det och då går jag i olika lager, börjar alltid med undre delen av håret. Helst ska man sätta upp den delen av håret som man inte har plattat i en toffs för annars kommer man inte åt allt alla lockar. Jag använder inte hårspray för att mitt hår lockar upp sig av det. Men på vissa funkar det. beroende på hur lockigt hår man har. Och eftersoom det tar sån sjukt lång tid att göra allt det här så gör jag det dagen innan, för jag pallar inte fixa det på morgonen. Och mitt hår håller sig relativt bra, bara det att jag måste platta lite snabbt på morgonen, på det ställen där det är lite halvlockigt.

hoppas du fick svar! Puss / Julia


som sagt, ser ni skillnaden på mitt plattade och lockiga hår?, observera att jag drar ner mitt hår på ( högra bilden) att det egentligen är lockigare:)


Kommentarer
Postat av: ww

tack för svare!

2009-09-25 @ 23:08:51

Kommentera din åsikt här:

Your name please:
Kommenterar du ofta?

och du bloggar på ? :)

Vad har du på hjärtat ?

Trackback
RSS 2.0